ドラコの資産運用 織田俊夫

政治、経済、社会、を常識眼で分析すれば資産は10倍になる

The North Wind and the Sun of modern version, 「北風と太陽」の現代版 English version available last part

The north wind and the sun of modern version, 「北風と太陽」の現代版 

 ある旅人が小屋でストーブで石炭を燃やして暖を取って休んでいました。

 それを見ていた北風と太陽が賭けをしました。

 北風と太陽のそれぞれの力でその石炭の暖をやめさせることができたから勝ちというものでした。

 最初は北風の出番です。北風は「僕には風力発電がある。これで電気を起こして旅人が電気ストーブで温まれば旅人は石炭ストーブをやめるはずだ」と考えました。

 北風は風力発電と電気ストーブを旅人に与えました。

 そして北風は思いっきり風力発電の風車に向かって北風を吹きました。

 風車は勢いよく周り、発電機は電気を作り、電気ストーブで旅人の小屋は暖かくなっていきました。

 そして旅人が電気ストーブで部屋が暖かくなったので石炭ストーブを消そうとした時でした。突然電気ストーブが切れたのです。

 北風が疲れてしまって吹くのをやめたのです。実は北風は吹く時と吹かない時があってずっと四六時中吹き続けることができないのです。

 次は太陽の番です。太陽は「僕には太陽光発電がある。これで電気を起こして旅人が電気ストーブで温まれば旅人は石炭ストーブをやめるはずだ」と考えました。

 太陽は太陽光パネル発電機を旅人に与えました。

 太陽は思いっきり太陽光パネルを照らしました、太陽光パネル発電機は電気を作り、電気ストーブで小屋は再び暖かくなりました。

 そして旅人が電気ストーブで部屋が暖かくなったので石炭ストーブを消そうとした時でした。突然電気ストーブが切れたのです。

 太陽は光を雲で遮られてしまったのです。実は太陽は雲に遮られたり夜になると太陽光を地球に届けることが出来なかったのです。

 結局北風も太陽も石炭に勝つことはできなかったのです。

 

2021年10月24日

 

  A traveller took his rest at  hut warming his body by coal stove.

  The North Wind and the Sun made bet on the traveller. If either of them can stops the traveller using coal stove, he will win the bet.

  The first turn was The North Wind. 

  The North Wind said

"I have a wind power genration. And if the traveller wams his body by electric stove using  electic generated by wind power, he should stop using coal stove."

  He gave wind power genration and electric stove to the traveller.

  The North Wind blew strong wind aiming at wind power gernation. The hut was getting warmer and warmer. The traveler thought electric stove be better than  coal stove.

  Just before the traveler stopped using coal stove, suddenly electrice stove cut off.

  The North Wind was tired blowing wind as The North Wind can not continue blowing day and night.

  The next tuern was the Sun.

  The Sun said,

" I have solar power gneration,And if the traveller wams his body by electric stove using electrice generated  by solar power, he should stop using coal stove."

  He gave solar power generation to the traveller.

  Ths Sun shined aiming at solar power genration with full power.

  The hut was getting warmer and warmer. The traveler thought electric stove be better than  coal stove.

   Just before the traveler stopped using coal stove, suddenly electrice stove cut off.

  The sun shine was blocked by cloud.  The Sun cannot give the sunlight to the ground at cloudy weather or during night.

  At the end, neigher the North Wind nor the Sun could not won the bed against the Coal.

 

2021/10/24